پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری باغ کتاب تهران

   تعدادبرگ: 70 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 10012 kb  تعدادمشاهده  25  

پاورپوینت بررسی و تحلیل  معماری باغ کتاب تهران

بخشی از مطلب
 باغ کتاب تهران که در تپه ها و بلندیهای عباس آباد تهران احداث شده پروژه عظیم فرهنگی در ابعاد بین المللی است هم‌اکنون از بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی‌های جهان است که در مقایسه با بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی قبلی جهان، کتاب‌فروشی بارنز و نوبل در نیویورک که ۱۴۳۳۰ مترمربع مساحت دارد، دارای مساحتی چندین برابری است.
 
ساختمان باغ کتاب تهران با بهره‌گیری از معماری نوین ساخته‌شده است. معماری این ساختمان به جهت جلوگیری از اتلاف انرژی به صورتی است که حدود ۲۵ هزار مترمربع از بام آن فضای سبز تشکیل می‌دهد و بام سبز است. به عبارتی با استفاده از پوشش بام سبز حداکثر ۲ لیتر در هر مترمربع سوخت در هرسال ذخیره خواهد شد و تا ۵۰ درصد از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند و می‌توان از آب ذخیره‌شده با سیستمی پیشرفته در نقاط مختلف استفاده کرد که نقش مؤثری در صرفه‌جویی آب دارد.
 
ساختمان باغ کتاب تهران در هم‌جواری فرهنگستان زبان و ادب فارسی، کتابخانه ملی و باغ کتاب دفاع مقدس در تپه‌های عباس‌آباد تهران قرارگرفته است تا علاقه‌مندان بتوانند در فضایی آرام، با بخش‌های مختلف فرهنگ ایران آشنا شوند.
 
طراحی باغ کتاب تهران به صورتی است که تنها یک باغ کتاب نیست و هم‌اکنون فضای فروشگاهی آن به دو بخش کودک و بزرگسالان تقسیم می‌شود. باغ کتاب تهران با مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع، فضای مفرح و شادی را برای دورهم بودن خانواده‌ها و در نظر گرفتن ساعتی برای مطالعه و کتاب‌خوانی فراهم می‌کند. در این مکان ۱۰ سالن سینما و آمفی‌تئاتر، تالار علم خردسال، تالار علم کودک، تالار علم نوجوان، کشتی کتاب و بخش داستان‌های تجسمی و داستان‌های شاهنامه ساخته‌شده است.
 
برخی از اهداف باغ کتاب تهران
 
    ارتباط حضوری مخاطب با کتاب در محیطی مفرّح و آرام؛
    ایفا نقش به‌عنوان یک هماهنگ‌کننده در فرایند تولید و انتشار؛
    ارتقای استانداردهای تولید و نشر؛
    افزایش تعامل تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نشر؛
    ترویج نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه نشر؛
    دسترسی مخاطبان بین‌المللی به منابع اسلام و ایران و انقلاب اسلامی؛
    حضور مؤثر و آبرومند در فضای بین‌المللی کتاب.
 
در رویدادهای ویژه، مثل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، می‌توان با برپا کردن چادرهای نمایشگاهی، بخش‌هایی از محوطهٔ باغ را نیز به فضای نمایشگاهی اضافه کرد.
 
این فضا می‌تواند در حالت عادی روزانه ۳۰هزار نفر، و در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی، با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و استفاده از فضاهای اطراف، تا ۵۰۰هزار نفر را پاسخگو باشد.
فضاهای جنبی باغ کتاب تهران
 
    سالن‌های همایش: وجود یک سالن همایش اصلی ۶۰۰نفره و چهار سالن همایش فرعی ۱۵۰نفره فضای برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های فرهنگی و علمی و گفت‌وگوی متخصصان و اصناف مرتبط با کتاب را فراهم می‌کند؛
    استودیو: استودیوی مجهز تلویزیونی و رادیویی در بنای باغ پیش‌بینی شده‌است که علاوه بر تعامل با رسانه‌ها می‌تواند تولید برنامه‌های ویژهٔ باغ کتاب و پخش سراسری یا محلی آن را امکان‌پذیر کند؛
    کلاس‌های آموزشی: کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی متنوعی در باغ کتاب در نظر گرفته شده‌اند که علاوه بر فضای تالارها، در فضاهای داخلی دیگر باغ هم تشکیل می‌شوند.

وسعت باغ کتاب تهران 110 هزار متر مربع است که 65 هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارها همایش و اداری است و مابقی آن را فضا سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می دهد. فضا داخلی باغ کتاب تهران شامل چهار بخش اصلی با نام های بهارستان (ویژه کودک و نوجوان)، خیالستان (گذرگاه خیال، فناوری های دیجیتال)، نگارستان (سالن های سینما و تئاتر) و سروستان (ویژه بزرگسال) است و در دو طبقه ساخته شده. براساس اعلام شهرداری تهران، بزرگترین کتابفروشی جهان در دو بخش کودک و بزرگسال با 25 هزار مترمربع زیربنا، پردیس بزرگ علمی کودک و نوجوان با وسعت 12 هزار مترمربع، بزرگترین گالری هنری کشور با مساحت 1700 مترمربع در باغ کتاب تهران در نظر گرفته شده است. در محدوده بام، کتابفروشی مجموعه باغ کتاب تهران نیز 25 هزار مترمربع فضای سبز و همچنین 20 هزار مترمربع فضای سبز در محوطه باغ کتاب تهران احداث شده است. در مجموعه باغ کتاب تهران یک باشگاه رباتیک نیز برای برگزاری دوره های تخصصی هوش مصنوعی ایجاد شده.

 

 

 

 
کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی و تحلیل ,معماری باغ کتاب تهران , باغ کتاب تهران ,نمونه ایرانی ,نمایشگاه کتاب ,نمونه موردی ,نمونه مشابه ,طرح باغ کتاب ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تجزیه و تحلیل معماری موزه دیانگ سانفرانسیسکو
پاورپوینت بررسی معماری موزه تاریخی نینگبو اثر وانگ شو
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای تزئینی و ملی باواریا در مونیخ
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه گالری یو Qingcheng T معماران Zhanghua
موزه آب شهر سن پترزبورگ ، پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه آب پترزبورگ
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی نمونه خارجی موزه یهود برلین
دانلود بررسی کاملترین پاورپوینت تحلیل موزه هنر میلواکی MILWAUKEE ART MUSEUM
پاورپوینت بررسی تحلیل معماری موزه تاریخ هولوکاست ، موزه ید واشم اثر موشه سفدی
دانلود بررسی پاورپوینت موزه گوگنهایم بیلبائو
دانلود بررسی پاورپوینت موزه کاگلیاری
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل یست خانه، محمد خاوریان
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل موزه آموس رکس هلسینکی
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل گالری موزه هنری در کالیفرنیا
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل طراحی خاص پاویلیون "فراتر از باد" در چین
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل مرکز مردمی شهرستان مارین اثر فرانک لوید رایت
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل نمایشگاه فیلیپس بلژیک
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل بنای یادبود بوعلی سینا اثر سیحون
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل خانه جنبش فرهنگ Ku.Be
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل موزه هنرهای معاصر Niterói
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل مرکز فرهنگی Beigang