بخشی از مطالب: زمانی هتل تنها مأمنی بود که از جان و اموال مسافران خستهی مسیرهای طولانی در مقابل راهزنان، حیوانات وحشی و سایر خطرات راه محافظت میکرد. برخی از اولین نمونههای هتل، ایستگاههای اتراق سربازان رومی بود که آنها را masioni مینامیدند؛ به معنای عمارتی بزرگ و مانند همین پادگانهای امروزی بود. هتل فضایی است که مانند دیگر فضاها به شیوه خاص خود، انسان را به صورت فردی و گروهی مورد خطاب قرار میدهد، گروهی که فردفرد آن دارای ویژگیهای خاص خود بوده و نبایددر قالبی از پیش فرض شده قرار داده شوند.
از این منظر هتل بخشی از فضای برخورد اجتماعی و گاه آمیزش با فضایی است فرهنگی که باید از اهداف صرفا تجاری فراتر رود.
بنابراین به هتل یا هر نوع دیگر فضای اقامت موقت، نه تنها نباید به صورت یک سلول اقامتی نگریست بلکه باید فضایی گرم، متنوع، دعوتکننده، زنده و پویا متصور شود.
گردشگری نیاز طبیعی، روحی، روانی و اجتماعی انسان میباشد و زمانی معنای واقعی خود را خواهد یافت که علاوه بر تسهیل شرایط انجام آن، در فضایی مطلوب و مطبوع نیز اتفاق بیافتد، زیرا فضایی که اقامت گزیدن در آن اتفاق میافتد از اهمیت بسیار برخوردار میباشد به این منظور فضای هتل و جو ایجاد شده توسط آن باید به استفاده کننده امکان تازه کردن نفس را بدهد و عرضه کننده تجدید قوا و بازسازی جسمانی و روحی باشد.
و…
فهرست مطالب:
بیان اهداف هتل
شناخت
عوامل جذب بصری
عوامل جذب در طراحی
انواع فعالیتهای قابل بررسی در هتل
بهترین و مناسبترین شکل برای پلان هتل
دیاگرام ارتباطی فضاهایی که مسافر با آن در ارتباط است
بررسی موردی
هتل نارنجستان نور
HoteL PuertA America Madrid
این فایل با فرمت پاورپوینت در ۴۸ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
کلمات کلیدی مرتبط: پاورپوینت ,تحلیل ,هتل , , ,هتل , ,هتل ,فضایی , , ,بیان اهداف هتل , ,شناخت , ,عوامل جذب بصری , ,عوامل جذب در طراحی , ,انواع فعالیتهای قابل بررسی در هتل , ,بهترین و مناسبترین شکل برای پلان هتل , ,دیاگرام ارتباطی فضاهایی که مسافر با آن در ارتباط است , ,بررسی موردی , ,هتل نارنجستان نور , ,HoteL P,